Nantikan karya-karya terbaru di belog ini... Selamat Membaca!!! (^_^)Segala kelemahan datang daripada saya sendiri dan segala kelebihan datang daripada Allah SWT...

Sunday 2 June 2013

ULASAN NOVEL: Sebenarnya, Saya Isteri Dia!

Bismillahirrohmanirrohim....

Assalamualaikum semua... apa khabar? Harap anda semua baik-baik saja. Baiklah, hari ini Syirah nak memberi ulasan sedikit tentang novel Sebenarnya, Saya Isteri Dia! Barangkali, anda semua sudah tahu, novel ini sudah melonjak naik. Mendapat ramai penonton yang setia dengan SSID. Syabas diucapkan kepada akak Zura Asyfar. Novel ini memang terbaiklah! Sebelum Syirah memberi ulasan, Jum kita tengok sinopsisnya dahulu :


SINOPSISNYA: CINTA pandang pertama tidak semestinya akan bersatuwalaupun masing-masing berjanji untuk hidup bersama. Itulah yang terjadi kepada Syafa Aqira dengan Farish Adryan. Cinta yang pernah dipupuk sejak zaman universiti lagi akhirnya terputus di tengah jalan apabila Farish bertekad untuk memutuskan hubungan itu lantaran satu peristiwa hitam yang terjadi pada suatu majlis yang dihadiri oleh mereka berdua.

"Aku buat semua ini kerana mama. Dan kau tu sepatutnya bersyukur sebab aku selamatkan maruah kau,"- FIRASH ARSHAD

"Ya, aku tahu Firash. Sepatutnya aku bersyukur sebab kau sudi berkahwin dengan aku."- SYAFA AQIRA

Laluan untuk mengharungi sebuah perkahwinan tanpa cinta bukanlah sesuatu yang mudahbuat Syafa Aqira. Kehidupannya sebagai isteri langsung tidak dipedulikan apatah lagi perkahwinan mereka dirahsiakan atas permintaan Firash. Namun, dia reda kerana kesibukan lelaki itu masih bergelar pelajar walaupun setiap kata-kata sinis yang terbit dari mulut Firash ditelan dengan rasa terbuku di dalam hati.

Dan kala rasa sayang dan cinta mula hadir, ada saja dugaan yang datang menimpa. Kehadiran abang tirinya yang tidak disangka-sangka mengeruhkan rasa cinta mula terbina. Syafa akhirnya membawa diri dengan hati yng terluka. Firash jadi nanar. Hidupnya serba-serbi tidak kena. Bagi Firash, Syaf adalah anugerah terindah di dalam hidupnya. Dia sanggup untuk berbuat apa saja demi mendapatkan kembali kepercayaan daripada isterinya.

"Siapa nak tudir atas riba awak? Please lah! Tak ingin pun!" -SYAFA AQIRA

"Betul ke tak ingin? Dulu okey je sampai lenguh paha saya nak menanggung kepala awak. Takkan awak dah lupa kut?"- FIRASH ARSHAD

Namun, adakah cinta mereka akan kembali bersatu? Bagaimana pula dengan kisah adik beradik tiri Firash? Dan apakah bahagia akan terus menjadi milik mereka?


ULASANNYA: Ha!!! best novel ni? Mestilah best. Tambah pula, lakonan daripada hero dan heroin yang mantap! Bagi Syirah, novel ini ada mesej yang hendak disampaikan oleh penulis kepada pembaca. Setiap kisah yang digarapkan sebernarnya ada pengajaran yang terselit. Cuma kita sahaja yang tidak nampak. Apa-apa pun, jangan lupa menonton drama ini ya!



Setakat ini sahaja nampaknya Syirah dapat memberi ulasan. Jangan lupa untuk mendapatkan novel ini di kedai buku yang berhampiran. Bye2! Assalamualaikum.

:Peace Yoo!!



No comments:

Post a Comment