Nantikan karya-karya terbaru di belog ini... Selamat Membaca!!! (^_^)Segala kelemahan datang daripada saya sendiri dan segala kelebihan datang daripada Allah SWT...

Thursday 6 June 2013

Muhasabah Diri

Assalamualaikum and salam sejahtera to all my readers. First and foremost, i must thanked those who are reading my novel. I'm really appreaciate it. Without all of u, i'm nothing. I know your time is precious. So, buckets of thanks i gave it to you (^_^). I have forgotten to say to all of you, lately, i'm so busy. But its okey, i'm trying to post a new entry. OK?

Dalam kehidupan, ketika senang pasti ada orang yag terluka. Kita tak tahu, apa yang mereka rasa. Perit yang mereka alami, bagaimana? Kita tak pernah tahu. Tapi, jangan terus bersedih kerana Allah sentiasa bersama kita. Allah ada untuk kita ketika kita susah dan senang. Mengadu kepadaNya. Dia pendengar yang setia. Dia suka bila hamba-hambanya mengadu kepadaNya.


Yang paling penting, kita harus sentiasa ingat Allah ketika susah dan senang. Jangan ketika sedih sahaja kita mengingati Dia. Teruskan beribadah. Taat kepada Allah, taat kepada ibu bapa. In Shaa Allah, hidup akan sentiasa senang dan tenang. DONT BE SAD, ALLAH ALWAYS WITH US.

Okey, sebelum tamat. Terimalah pantun daripada Syirah,

Nak berubah itu mudah,
Nak beristiqomah itu susah,
Tapi jangan terus gelabah,
Teruskan beribadah,
Kerana Allah akan permudah.

sincerely,
Syirah (^_^)

No comments:

Post a Comment